skip to Main Content
5 Alternativ Slazení Namísto Bílého Cukru

O bílém cukru se ví, že není lidskému zdraví nějak prospěšný. Ne nadarmo se mu přezdívá bílý strašák. Je nepřítelem všech lidí bojujících s nadváhou a cukrovkou. Bílý cukr vyvolává u lidí závislost a rozhodně není pro lidské zdraví přínosem.


Pokud se konzumuje v rozumné míře, pak ještě člověk přimhouří oči, ale většina lidí se rozumné míry nedrží. Bílý cukr do kávy, čaje, do těsta na buchtu, sladké kaše a člověk snadno ztratí kontrolu. Zajímáte-li se jen trošku o své zdraví, pak zkuste bílý cukr v některých případech nahradit jinými sladidly. Vybírat lze z těchto variant:

  • Med
  • Javorový sirup
  • Datlový sirup
  • Agávový sirup
  • Kokosový cukr

Bílý cukr způsobuje řadu zdravotních neduhů a zakyseluje lidský organismus. O něco lépe je na tom cukr třtinový, kde nechybí vitamíny a minerály. Ono všeobecně přeslazování pokrmů a konzumace sladkých pochutin není vhodná. Když už si však chcete přisladit kafe, čaj nebo jiné nápoje a jídla, je vhodné sáhnout po zmiňovaných zdravějších alternativách. Nicméně ať už se rozhodnete sladit čímkoliv, mějte na paměti, že všeho moc škodí. Držte se tedy pravidla, že nejlepší je zlatá střední cesta a že méně je mnohdy více.


Med

Med je lékem na řadu zdravotních problémů a ve zdravém stravování by určitě chybět neměl. Pomáhá při nemocech jater, žaludku, ledvin, srdce, střev, při zánětech močového měchýře, při nespavosti a v neposlední řadě jej řada lidí využívá v době chřipek a nachlazení. Přikládat jej lze také na popáleniny a drobné ranky. Výtečně ošetří v zimě popraskané rty.

Javorový sirup

Vypadá jako řídký med – má světle hnědou barvu. Nechybí v něm mangan, vápník, draslík, zinek, fosfor, železo, riboflavin a vitamín B. Působí i jako prevence arterosklerózy, posiluje obranyschopnost organismu. Vědci zjistili, že obsahuje 54 zdraví prospěšných sloučenin, přičemž některé z nich mají protirakovinné, protizánětlivé, antioxidační a antibakteriální účinky.

Datlový sirup

Patří ke zdravější alternativě bílého cukru, protože neodkyseluje organismus. Podporuje trávení, energii do krve dodává postupně a nezatěžuje glykemický index, jako bílý cukr. Výtečný je do dezertů, na pečení a všude tam, kde není jeho tmavá barva na překážku.

Agávový sirup

Má velmi nízký glykemický index, nicméně u této alternativy slazení je nutné zvážit, jaké množství používat. U diabetiků je na místě porada s lékařem o jeho vhodnosti. Dávkuje se v polovičním množství než třeba med, protože sladí až dvojnásobně. Působí pozitivně na žlučník, zabraňuje usazování cholesterolu v cévách a podporuje trávení tuků.

Kokosový cukr

Kokosový cukr má velmi nízký glykemický index. Obsahuje draslík, železo, hořčík, zinek, vitamíny B a c, základní aminokyseliny. Je zásaditý, tudíž snižuje kyselost, posiluje imunitu, vyrovnává hladinu cukru v organismu. Na druhou stranu však obsahuje přespříliš fruktózy, která není přínosem pro lidské zdraví, takže je sice lepší než klasický bílý cukr, ale rozhodně se doporučuje to s ním nepřehánět.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Back To Top